divendres, 16 de novembre del 2018

A peu al Puigsacalm

Dimarts 13 de novembre

Com cada dimarts tocava conducció a peu i vam anar al puig sacalm què és una muntanya de 1514 metres d'altitud que es troba al municipi de la Vall de Bas, a la comarca de la Garrotxa, al punt més alt de la serralada Transversal.
vam quedar a les 8:00 del mati a l'institut com sempre, vam pujar tots al bus i vam passar a buscar els de figueres, van pujar i vam anar directes cap a Joanetes que es on ens va deixar el bus tot seguit en Vilella i l’Anna ens van repartir un mapa i una brúixola per cada dos, perque durant el camí tindriem que anar fent de guies després ens vam repartir en dos grups, un pujava per un mes dificil i l’altre per un de una mica més fàcil.
Vam esperar a que l’Anna ens acabés de donar algunes instruccions i digues qui començava a guiar, vam començar a caminar cap a dalt del puig fins que vam parar a esmorzar uns 10 minuts perquè no habiem esmorzat res i per reposar una mica.

Després de els 10 minuts de menjar i descansar vam continuar pujant.

El desnivell cada vegada era més gran, fins que vam arribar a un tros que teniem que grimpar.
Ens vam posar el casco de bici per si queia alguna pedra i no ens fesim mal. Ens vam ficar en fila de 1 i vam començar a grimpar per la famosa canal dels "ganxos".
Vam seguir grimpant fins que vam arribar a un coll i ens vam ajuntar els dos grups vam beure algo d’aigua algo de menjar, ens vam treure el casco perquè ja no el necessitaríem més i vam continuant caminant.
Cada vegada el terra relliscava mes per humitat i les fulles mullades, més d’un va relliscar i per sort ningú es va fer mal.

Aquí vam anar a pujar el puig dels llops, quan pujavem no es veia res als costats era flipant semblava que anàvem al cel, després de pujar vam anar al nostre destí el Puig sacalm.
I per fí vam arribar a la meta el puig sacalm. Vam dinar ,després vam baixar xino xano i vam arribar al coll de Bracons sobre les 16:00 vam trucar a el bus perquè ens vingues a buscar, el vam agafar sobre les 16:15  i vam arribar a roses sobre les 17:50.